Bonnkärring på 2000-talet

Idag kände jag mig som en bonnkärring när jag släpade vattenspannar till fåren. Det är något med de där stora spannarna (som jag säger på småländska, mindre kärl kallar jag hinkar) som gör att jag tror att jag är en riktig bonde. Iklädd en overkligt kort jeanskjol, kortare än vad den är bred faktiskt, från favoritaffären TK Maxx i Southend och ett linne, med så obscen text att jag bara vågar ha den på landet, (och så fick den vara med på Pridefestivalen i Stockholm förra året) som också är från Southend (vilka utmanande kläder de har i England egentligen) fast snuskaffären Ann Summers är jag en bonnkärring av 2000-talet.

Jag har legat på bryggan i tre timmar och solat och läst Veckorevyn. Den tidningen känner jag mig egentligen lite för gammal för men nu har jag en femnummersprenumeration eftersom det var ett erbjudande där man får en topp, ett par flipflops och en väska på köpet. Trevligt att ha något att slöläsa på sommaren. De hade en sida med tips på solskydd fast på en av produkterna stod det skolskydd. Skolskyddsgel från Oliva by CCS, kanske något för mig när jag ska till skolan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0