Citrusgrå?

Idag var jag på ICA och tyckte det var lustigt när jag hittade höganäsmuggar i färgen citrusgrå, enligt skylt. Jag har funderat hela dagen på vad de menade. (Saker man kan göra när man är ledig och inte har något annat att fundera över...) Till slut kom jag på att de måste ha tänkt antracitgrå. Sedan googlade jag Höganäs och konstaterade att de har en färg som heter cirrusgrå. Det är den längst ned till höger. Jag kan tänka mig aptitligare färger på citroner.


Foto: http://www.misshome.se/bilder/artiklar/zoom/ho8535_1.jpg

Kommentarer
Postat av: M

Men en läcker färg på moln.

2008-06-27 @ 20:19:10
Postat av: Ylva

De har en färg som heter vossblå också. Vad ska det betyda?

2008-06-28 @ 09:41:20
Postat av: Patrik

Räcker det inte med bara grå?

2008-06-28 @ 13:11:45
Postat av: maria

jag tror inte att man vill köpa citroner som är grå? det kan de däremot säkert bli om man glömmer bort dem för länge o riskerar att få jaga in dem i soppåsen..

2008-06-28 @ 18:44:46
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: Ylva

Grå är en utmärkt färg, ljus- och mörkgrå har väl funkat i alla tider? Pälscitroner, uläääh, får mig att tänka på "Rent hus", tror jag det heter, äckligt TV-program där de var hemma hos en bibliotekarie som hade en luddig morot i kylen...

2008-06-28 @ 20:51:22
Postat av: Kjell

Det var inte frågan om citroner utan muggar så jag håller med Patrik.

2008-06-30 @ 05:53:11
Postat av: Ylva

Jag håller ju också med. Det är mest förbryllande när de hittar på nya färger, som de ofta gör i modesammanhang till exempel. Kaki, mullvad, blygrå, gråmelange... Vad är vad?

2008-06-30 @ 10:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0