För dina ögons skull

Sambon blir onödigt snygg på sommaren. Ögonen blir hypnotiska i det bruna ansiktet. (Nej, jag har ännu inte fått tag i chokladdeodoranten från inlägget igår.) Vi har bara varit ihop i snart tolv år så jag har inte vant mig. Det är svårt att bli arg på någon med så snälla ögon, men det går. Vi bråkar mest om stugan för han vill vara där jämt, inte jag. Det brukar lösa sig genom att han är där jämt, inte jag.

På kort tid har jag blivit beskylld av två personer för att vara egoistisk och inte ha respekt för andra. Helt oförtjänt, tycker jag såklart. Vi har lite olika åsikter om när det ska sovas här i huset. Sambon vill släcka lampan klockan tio och större delen av året brukar jag gå med på det men nu när det är så infernaliskt ljust ute kan jag inte somna tidigt. Då ska jag alltså ligga och vara vaken i flera timmar utan att få läsa eller någonting. Det är ju tortyr! Jag har föreslagit att jag kan sova i gästrummet men det går inte heller för sig. Han hotar med att flytta ut till stugan och jag tycker det är en jättebra idé.

Sedan har jag en kompis som har en konstig uppfattning om att när det är fest ska alla vara med. Hon kan inte låta någon sitta ensam hemma på midsommar. Detta tycker jag inte är mitt problem och nu är det inte ens hos oss festen ska vara utan hos våra kompisar (som hon känner genom oss). Om det är min fest vill jag bestämma vilka som ska komma och det spelar visst roll om det kommer en eller flera andra när det inte är mina kompisar. Hon får väl bjuda vem hon vill när det är hon som har fest men man tar inte med sig kompisar till privata fester hur som helst. Visst gör man inte?! Då är det jag som är egoistisk tydligen. Det ska bli intressant att se vilka vi blir på midsommar, jag vet inte än.

Kommentarer
Postat av: Helena

Nej jag skulle heller inte bjuda in mina kompisar till nån annans fest...



Ha en härlig midsommar!

2008-06-21 @ 00:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0