Kulturfyran

Veckans kulturfyra från http://kulturbloggen.com/?p=3909

1. Vilka två författare skulle du vilja sätta ihop och att de får mötas i en debatt eller diskussion? Välj fritt: känn dig inte bunden av tid och rum.

2. Om du vill låta två kulturpersonligheter inom vilken kulturart som helst mötas, vilka skulle du välja då?

3. Om du skulle få sitta ner och äta middag med en stor kulturperson av något slag, vem skulle du välja?

4. På onsdag ska jag höra Duffy, det nya stjärnskottet inom brittisk popsoul på festivalen Accelerator. Om jag får möjlighet att göra en intervju med henne: vilken fråga tycker du jag ska ställa?

1. Jag tar två av mina favoritförfattare: Barbara Voors och Jodi Picoult, och så kan de diskutera vad det är som gör en bok spännande och jämföra sina böcker Sömnlös och Allt för min syster.
2. Konstnären Sven Ljungberg kan få möta radiomannen Olle Palmlöf. Jag tror att det var han som gjorde Sven vansinnig när de pratade om mördarsniglar. Han eldade på Sven så att han sa "vilka jävla fittor!" i radion om några riksdagskvinnor som inte tog hotet med mördarsniglarna på allvar. Lite elakt, mycket roligt.
3. Min största idol är ju alltid Mauro Scocco.
4. Jag vet knappt vem Duffy är. Är det något som är speciellt med att uppträda i Sverige och hur tas du emot här? kan du fråga.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Scocco - stor kulturperson????

2008-06-19 @ 17:03:06
Postat av: Klas

Den anonyme kommentaren ovan har inte jag skrivit.

Men jag kunde ha gjort det.

Det är dags att du rattar in en annan kanal än Radio rix!

Snälla...

2008-06-19 @ 20:06:28
Postat av: Elon

Efter "Kall stjärna" har jag fått lite mer respekt för Mauro än jag hade innan, för den gillar jag.



Glad midsommar nu för tusan.

2008-06-20 @ 21:01:24
Postat av: Maria

tja... om fotboll är kultur så är ju tom zlatan en kulturperson? Var inte så djädra snobbiga nu ;)

2008-06-21 @ 17:35:14
Postat av: Klas

Ha ha ha.Det handlar inte om snobbighet. Det är rent personligt och handlar mer om avundsjuka.

Det handlar inte om snobbighet, snarare avundsjuka.

Min sambo dansade med Scocco på café opera i slutet av åttiotalet. Hon har alltid datumet inskrivet i almanackan och påminner mig varje år...Om hon åtminstone hade dansat med Thåström.



Höddu Ylva!

Vi ses väl på onsdag, när Danpojken kommer till staden?

2008-06-21 @ 21:45:13
Postat av: Ylva

Ja, men ni vet väl att jag är obotligt förälskad i allt med Mauro och Ratata? Jag skulle egentligen inte vilja äta middag med någon känd person alls, alldeles för nervös skulle det göra mig.



På onsdag går jag och lyssnar på Dan Viktor. Honom kanske jag skulle våga prata med. Vi kan ha efterfest hos oss. Det är krypavstånd från hembygdsparken.

2008-06-21 @ 22:12:01
Postat av: Mathilda

Skit också, jag har lovat en kompis att vara moraliskt stöd när hon stänger själv på jobbet för första gången.. När spelar Dan?

2008-06-22 @ 00:25:34
URL: http://constantlypray.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Förband klockan 18.30, två killar som spelar Allan Edwall. Dan spelar klockan 19 på onsdag. Kolla Kulturkullan där jag skrivit mer.

2008-06-22 @ 12:38:53
Postat av: RS

Tack för tipset för intervjun, om jag nu får intervjun. det ser mörkt ut. Inget svar har jag fått från presskontakten.

Det där konstnärsmötet skulle jag också vilja vara med på förresten, i fråga 2.

2008-06-24 @ 10:22:06
URL: http://kulturbloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0