Skolavslutning

Idag var jag på studenternas avslutning i kyrkan och det var fint, så fint. Vi har väldigt många duktiga elever i kören, inte bara esteter utan från kanske alla program. Jag vill särskilt uppmärksamma några stycken (som råkar vara esteter) och nu bläddrar jag i fotokatalogen för att se vad de heter: Johannes Rückert Becker, som jag upptäckte när han kom tvåa i Ljungbyartisten på Ljungbydagarna förra året, som sjöng duett med en tjej som jag inte hittar men jag tror att hon gått i estetettan och varit frånvarande på klasskortet och i så fall heter hon Elisabeth Lundberg, Ellinor Karlsson som sjunger starkt och alltid ser så innerligt glad ut när hon gör det och Erik Björkheim för att han hade en blomma bakom örat.

Uppdatering. Kommentar från elev som har koll:

Jennie Gunnarsson heter hon som sjöng med Johannes, hon bytte program några veckor in i terminen.. Elisabeth Lundberg heter hon som spelade fiol :)



Nu ska jag köra till stugan och se om fåren står kvar efter hårdblåst och skogsbrand. Igår åkte jag inte dit för att jag inte hade lust att trängas med alla studentekipage på vägen samt att jag inte visste om det var vägar avstängda fortfarande på grund av branden.

Kommentarer
Postat av: Klas

Gamla Kungshögare förstås!

Vill liksom bara påpeka det...

2008-06-12 @ 22:54:56
Postat av: Ylva

Klart att de måste ha haft en bra musiklärare innan de kom till gymnasiet!

2008-06-13 @ 18:01:26
Postat av: Mathilda

Jennie Gunnarsson heter hon som sjöng med Johannes, hon bytte program några veckor in i terminen.. Elisabeth Lundberg heter hon som spelade fiol :)

2008-06-16 @ 13:47:26
URL: http://constantlypray.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Mathilda. Tack för upplysningen! Hoppas på att få höra mer av Jennie. Elisabeth var också duktig.

2008-06-16 @ 18:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0