Födelsedag och snöängel

16905-35
Här är min pizzabagare på min trettioårsfest. Vi kan göra vedugnsbakad pizza, vi. Igår var jag ute och firade en kompis som fyllde 36, vi firade 70 år tillsammans. Först var vi på thairestaurangen och jag åt kycklingspett, som är det enda jag kan äta där. Sedan droppade den andra killen som var med av för han skulle träna innebandy. Vi gick vidare till Charlie´s (dit jag nog ska ikväll igen) och jag jämförde drinkarna Fake orgasm och White russian. Avslutade kvällen på Stengrottan tills vi blev utslängda därifrån. Pratade med Lasse Kongo, Sopåkar-Kent som är så lik Kongo-Lasse i Torsk på Talinn så man får bita sig i tungan för att inte garva varje gång man ser honom. Det kom också fram en lustig farbror som jag sett en gång förut på krogen. Han ser ut som att han glömt halsen hemma och galgen kvar i jackan. Han sa något fullständigt obegripligt om min röda topp som jag kan ha några veckor till tills det blir val, eller hur det var. Och så kom det en tunisier som gjorde reklam för nya restaurangen som ska öppna snart i den dödsdömda lokalen där Levante låg senast. Vi blev inbjudna på invigningspartyt. De ska ha italiensk vedugnsbakad pizza, franskt kök och svensk stil. På vägen hem sa kompisen att jag kunde göra en piruett eller något medan han skulle kissa. Det var tillräckligt med snö, flera millimeter, så jag gjorde en snöängel på vägen. Jag blev lite generad när det kom någon gående och sprang ett par varv runt cykeln i stället. Sambon hade återvänt från Sundsvall när jag kom hem närmare halvtolv på natten. Det tycker jag är ganska bra jobbat i en stad där allt stänger senast tio på vardagar.

Mamma och pappa är roliga. Jag fick en bok som heter Roffes livs som handlar om Hedemoraoriginal. Imorse fick jag SMS och förväntade mig en grattishälsning men pappa skrev: "Vi är på väg till Arlanda. Vår kollega ska vara med i postkodlotteriet på fredag." Jag messade tillbaka och tackade för presenter och senare pratade mamma in ett meddelande och grattade. Undrar om de faktiskt glömt att det är min födelsedag idag? De är på väg till Spanien och hade annat att tänka på.

Kommentarer
Postat av: Maria

Grattis! Hoppas du fått ett bra firande idag. kram!

2008-03-06 @ 20:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0