Glocalnet

Igår kväll när jag kom hem tänkte jag ha en lugn stund och gå igenom posten. I stället blev det genast trassel. Glocalnet har sänt ett avtal som jag verkligen inte varit med att komma överens om. Min deal skulle vara att betala 99 kr/månad och sedan skicka obegränsat antal, eller nästan i alla fall för jag lär inte komma upp i 4000 SMS/månad. Men en snabbskumning i avtalet och jag såg att det var felfelfel! SMS 69 öre/styck. Men, åh, varför ska jag då byta bort Telia med samma taxa? Ring och gnöl och gnäll och då säger de att jag fått fel avtal eftersom dealen var att man redan är kund hos dem, men bredbandet står på sambon fast nu har de ändrat så att någon i samma hushåll ska kunna teckna detta förmånliga Glocalnet fritt abonnemang. Så vad håller de på med? Hoppas det här är utrett nu. Det är lömskt med muntliga avtal, vilket jag redan bittert fått erfara i annat sammanhang.

Dessutom hade jag fått en ändringsblankett till pensionsvalet "som jag bett om". Mäh, jag trodde det var klart när jag suttit en timme i rådgivning på banken och gått med på allt som den vänliga experten föreslog. Jag kommer väl inte ihåg vad vi kom överens om heller och jag fattar inte vad det står i alla papper jag fick. Nu måste jag ju gå till banken igen och fråga vad jag ska fylla i. Kunde de inte göra det enklare för oss som har dyskalkyli, (sifferanorexi tänkte jag säga, men jag menar som dyslexi fast med siffror)? Och så vet jag aldrig vad jag har för clearingnummer för Nordea personkonto brukar inte ha det, men ibland måste man. Graaah, vad jag tycker det är svårt med blanketter och olika val och ringa och bråka. Tycker förresten synd om kompisen som krockat och nu måste böka med försäkring och grejor.

Nähä, nu ska jag gå och kolla på vårmarknaden (stackars knallar i snön) och se om jag får med mig några munkar hem. Och sedan banken då, och till sist ska jag gå och handla inför kvällen när mina föräldrar kommer på besök. Då får det bli någon slags matlagning. Jag vill ju låtsas inför dem att jag är stor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0