Kulturkullan

Vecka 12

* Läser: [email protected] av Bengt Ohlsson. En samling med krönikor Bengt skrivit i DN-bilagan På stan mellan 1995 och 2005. Jag har nyligen läst Bengts senaste bok Hennes mjukaste röst som jag tyckte jättemycket om, till stor del för det vackra språket. I krönikorna är han såklart inte lika högstämd utan det är en annan sorts stil att skriva som jag också tycker om. Han är ofta bitig och rolig. Efter att ha skrivit krönikor för samma tidning i över sjutton år har han en oslagbar vana och vet hur han ska skriva utan att det blir tråkigt. http://knuff.se/boecker

* Lyssnar på: 10 låtar med Thomas Järvheden. CD från 2006. Eftersom jag var och lyssnade på Thomas i fredags och köpte skivan är det den jag lyssnar på nu. Ganska lugna låtar med en mjuk (kanske hans mjukaste röst?...) trivsam röst. Ännu en sådan där man som jag skulle vilja ha hemma som kan spela gitarr och sjunga för mig. Roliga texter han ibland blir anmäld för som till exempel CP-låten: Jag är ens inte CP, eller gay eller silikonstinn tjej, att sticka ut är inte min grej.

* Veckans citat:
- Lyssna på mig!
- Då blir det svårt att ignorera dig.
Doktor House i ett bråk med sin chef i TV-serien House.

* Veckans händelse: Kent i Tipshallen i Växjö på torsdag kl.20. Inte för att senaste skivan är det bästa de gjort men för att de gjort så mycket annan fantastisk musik.

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Jag gillar att sticka ut. ;)

2008-03-16 @ 13:13:01
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Postat av: Ylva

Det är bra att sticka ut. Jag tycker att Thomas Järvheden gör det ganska bra ändå. Vad du ser söt ut på bloggen!

2008-03-16 @ 13:16:44
Postat av: Bimbo Boy

Hehe nej, jag tog inte illa upp. ^^

2008-03-16 @ 20:56:44
URL: http://www.bimboboy.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0