Kulturkullan

Vecka 13

* Läser: Här ligger jag och duger (Heja världen! och Lugna puckars mosebok av Bob Hansson). Jag har inte läst så mycket av Bob Hanssons dikter innan, men nu när jag läst hans romandebut Gunnar blev jag nyfiken på dikterna också och då var det praktiskt att vi har denna samling på skolan. Bob skriver på ett eget sätt med lustiga ordkombinantioner. Så här:
nervösnärvara...
tysttitta medmänskligheten ända upp
i skrajögonen och vekgurglemagen
Det blir jobbigt att sträckläsa sådan här text, men några dikter i taget tycker jag är riktigt trevligt. http://knuff.se/boecker

* Lyssnar på: Trip the light fantastic med Sophie Ellis-Bextor. CD från 2007. Jag tyckte om låten Murder on the dancefloor. Sambon säger att jag inte gör det men jag har väl ändrat mig. Senaste albumet med Ellis-Bextor är fyllt med liknande dansvänliga låtar. Jag vet inte om de spelat henne på radio men jag tycker att alla skulle funka som singlar. Det är lite 80-talsblippigt, disco. Och apropå jag vet inte vad har jag just fått reda på att Michael Stipe i R.E.M. är homo.

* Veckans citat:
-Om min son är här kommer jag att svimma och spy på samma gång!...
(Träffade på en bekant på innebandyfesten som även hon var missnöjd med åldern på besökarna.)

*  Veckans händelse: påsklov här. Jag ska till Hällingsjö utanför Göteborg och ha hit mina föräldrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0