Manatee

16905-31
Idag är jag seg som sirap, långsam som en manatee. Den här underliga skapelsen träffade jag på Sea World i Florida i somras. De heter sjökor på svenska men det låter ju så illa... De är utrotningshotade fast de inte har några egentliga fiender. De är så vansinnigt sävliga så de brukar bli påkörda och fastna i båtpropellrar.

Jag fick knappt ens åka bil idag för sambon tyckte jag var dum som en nöt när jag inte kunde fälla tillbaka stolen. Vi hade en bra fest igår och var tretton personer i lägenheten. Vi brukar förlägga de flesta fester till stugan men det är fortfarande kallt där och dessutom ville jag gå på Kung i baren och då får det bli fest i stan. Redan tio över sju var det en gäst som spydde. Sanna, två och en halv månad, klarade sig inte längre. Jag höll mig till cider hela kvällen, men växlade mellan smultron, hallon, hjortron, björnbär, granatäpple/rabarber och päron. Vi kom ut sent men det var rätt bra för då orkade vi vara kvar till stängning och var vakna till fyra nästan. Så därför är jag trött idag och trodde att jag bara skulle sega runt hemma, tvätta, diska och röja undan lite. Men så fick sambon ett plötsligt infall att åka till Langes i Virestad för att köpa jeans. En sådan shoppinglust vill jag inte hindra trots att jag inte kom på något jag var i behov av förutom nylonstrumpor. Igår hade jag på mig en ny vit stickad lång tröja från La Redoute. Den når nästan ned till knäna och funkar därför som klänning. Fint tyckte jag, men kompisarna lade mest märke till att jag luddade samt att jag hade trasiga nylonstrumpor. Jag drog sönder mitt enda par hudfärgade. Så nu har jag köpt tre nya par i den obestämda storleken 44-52.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0