Alternativ till alternativ?

Jag orkar inte men ibland önskar jag att jag vore en
feministaktivistidealistanarkist
jag blir imponerad och fascinerad av såna
men att hålla med till viss del är väl också ett alternativ?
Jag tycker för mycket om kött
och för lite om grönsaker
för att undvika att äta djur
Jag vet, det är motsägelsefullt
att gosa och ta hand om någon
för att sedan äta upp den
men vem vill klappa en morot bakom örat?
Vi odlar faktiskt egna potatis och grönsaker (och lamm...)
Jag tycker för mycket om att köpa saker
att fynda på rea, att gå i en ny topp
för att bara klä mig i second hand
Jag har haft alldeles för rött hår
för att vilja färga det henna igen
vill inte ha det svart som en deprimerad själ
och tycker det är läskigt med rastaflätor, så otvättade att de ruttnar
Jag fick en rakapparat när jag fyllde trettio
så jag rakar benen
och jag sminkar mig när jag ska gå ut
men inte till vardags
Jag är rädd för hasch
och byxor av plysch eller manchester
Men jag har faktiskt varit där
jag har haft en pojkvän med halvlångt rödfärgat hår
som haschade ibland
manchesterbyxor och runda glasögon
vänster om vänster
det höll i två månader
sen träffade han en tjej som var mer alternativ än jag
med rödfärgat kort hår
kjol och grova kängor mitt i sommaren
Men jag sjunger era sånger
jag läser era dikter
och skriver en del själv
visst är jag ändå
lite alternativ så låt mig vara med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0