Hundolycka


Det här är kompisarnas hund. Han väger ungefär 60 kilo och är väldigt snäll men inte dresserad. Idag var jag med väninnan och hunden och solade på en strand. Vi satte oss en bra bit bort från själva badplatsen och hunden var kopplad och bunden runt ett träd. Plötsligt kom en annan hund lösspringande emot oss. Då började kompisens hund också springa. I inlägget Falla som fura för några dagar sedan skrev jag att jag inte brukar skada mig. Fel. Jag skadar mig utan att göra någonting. Jag låg intet ont anandes på magen och solade när jag plötsligt kände något som brände till. Aj, där blev jag av med mitt högra öra, tänkte jag. Det var ju tråkigt. Hunden hade släpat med sig kopplet och bogserlinan han satt fast i och höll på att ta med sig mitt huvud på vägen. När jag kom hem sa sambon att om jag fortsätter att skada mig såhär så ser jag snart ut som en hel stridshärd. Han spelade ful goamusik och jag sa att det är så hemskt så öronen blöder. Imorgon blir det inte uppsatt hår.

Kommentarer
Postat av: Elon

Den där hunden råkar inte händelsevis heta Kalle och bo ute på landet? Eller har jag blandat om korten helt nu?

2008-05-28 @ 09:06:18
Postat av: Maria

en labrador med så mkt spring i benen? ;-) Hoppas örat kryar på sig!

2008-05-28 @ 10:45:52
Postat av: Patrik

Take Care Ylva.

2008-05-28 @ 19:34:50
Postat av: Ylva

Kalle sa att hans mamma snart kommer att undra vad han gör med mig.



Det är labrador/st bernard. Inte jätterörlig men explosiv när det väl springs.



Take care? Det är inte så lätt att ta hand om sig alltid...

2008-05-28 @ 22:38:29
Postat av: Ylva

Elon. Hunden heter Roy och bor på landet, jag trodde du tänkte på bocken i Runkarp.

2008-05-28 @ 22:39:53
Postat av: Maria

Är det Kalle som är bocken i runkarp nu??

2008-05-29 @ 10:47:42
Postat av: Ylva

Hehe, ja, Kalle är den nya bocken i Runkarp. Det blir lite lätt förvirring med Roygubben, Royhunden, Kallekillen och Kallehunden. Särskilt när man ska förklara vem som dreglar.

2008-05-29 @ 12:13:34
Postat av: Peppe

Stackarn! Men det är skönt att veta att vi är minst två som skadar oss hela tiden.

Postat av: Patrik

Var rädd om dig då?

2008-05-29 @ 20:42:06
Postat av: Ylva

Peppe. Ska bara skriva länken så den funkar http://livetihelsingfors.blogspot.com En av de roligaste bloggarna jag vet!



Patrik. Tack, jag försöker.



2008-05-29 @ 21:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0