Kulturfyran

Veckans kulturfyra från http://kulturbloggen.com/?cat=451
1. Internet pajade för många Sollentunabor idag. Internet har påverkar oss på flera sätt. Vad skulle du göra om du blev utan Internet en dag?

2. Nästa fråga har också med min dag att göra. En annan anledning till att jag inte hunnit vara vid datorn är att vi köpt nya möbler och har ägnat den här dagen åt inredning och omändring. Vi har bland annat skaffat en jättemysig indisk byrå med 28 lådor. Den är nog min favoritmöbel.
Har du någon favoritmöbel?

3. Nästa fråga har med kvällens semifinal i Eurovision Song Contest där det svenska bidraget med Charlotte Perrelli ska vara med och tävla om att få vara med i finalen på lördag. Så nu undrar jag: vilken sång kommer du först att tänka på när du tänker på Eurovision Song Contest?

4. Eurovision Song Contest är inte bara lättsamma, lättsmälta schlagerslingor, det är kläder, ofta glammigt och glittrigt. Vilket är det snyggaste klädesplagget tycker du?

1. Jag blir irriterad och rastlös utan internet. Det är den största anledningen till att jag inte vill bosätta mig i stugan i flera dagar i sträck, som sambon vill. Där finns inget internet och jag försöker att inte våldta sambons mobil som har det... Jag vill blogga och maila varje dag. Vad gör jag annars? Ja, om jag inte har en bok till hands blir det riktig kris!
2. Sängen! Sova, läsa, gosa. Saknas bara mat och internet, annars så skulle jag kunna ligga där i veckor utan att gå upp.
3. Främling med Carola. Jag har aldrig tyckt om den men alltsedan det där födelsedagskalaset hos en klasskompis 1983 där alla utom jag och min kompis skulle dansa har den förföljt mig.
4. Vad är frågan? Snyggaste "schlagerplagget" eller plagg i största allmänhet? På scen funkar ju saker som ingen skulle kunna ha annars, som minimala silverklänningar som jag kan tycka om på något konstigt sätt. Klänningar över huvud taget är snyggt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0