Kulturkullan

Vecka 22

* Läser: Jag har precis börjat på Någon sorts extas av Johan Kinde. Egentligen har jag väl aldrig riktigt gillat hans Lustans lakejer utan alltid helhjärtat dyrkat Ratata, som dök upp ungefär samtidigt. Kinde har en röst som jag har lite svårt för men han är bra på att skriva texter så en roman är intressant. Det ska bli väldigt kul att läsa om 80-talet och musikvärlden i Stockholm vid den tiden. Kinde är elva år äldre än jag men en del av hans åttiotal var även mitt. Boken handlar om Julian som skriver texter till bandet Bête Noire, från hans utveckling från pojke till ung man. Jag har kommit till sidan 27 och jag är nyfiken. http://knuff.se/boecker

* Lyssnar på: Markusevangeliet med Markus Krunegård. CD från 2008. Första gången jag hörde Jag är en vampyr på radion fick jag genast långa öron och undrade vad det var för en ny artist. Text, melodi och röst tilltalade mig direkt eftersom jag faller för nästan alla killar som sjunger på svenska i pop/rock/vis/singersongwriter/folk-stil. Jag ska höra Markus på Winnerbäcks turné i sommar. I vissa låtar påminner han om Hellström.

* Veckans citat:
- Vem är det som pratar så hemskt?
- Ja, det är ju den där biltävlingen idag.
Två äldre damer som satt ungefär 100 meter från startrampen på sydsvenska rallyt i lördags.

* Veckans händelse: Turista hemma i Ljungby 31 maj - 1 juni. Från www.ljungby.se där det finns en folder att skriva ut:

 

Välkommen till din kommun, Ljungby!

31 besöksmål håller öppet kl. 11.00-17.00 och väntar på Ditt besök med glädje och

spänning. Om du besöker sex ställen är Du med och tävlar om många fina priser,

skänkta av deltagande företag.


Kommentarer
Postat av: Maria

Kindes bok är jag nyfiken på, du måste raportera till mig sedan. hörde en överkulturell sågn ing av den i P1 men jag vill verkligen läsa den. dessutom gillar jag ju kinde och lustans lakejer

2008-05-26 @ 21:37:57
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: Lina

hej hej! vem är du?

kul att du skrivit kommentar på min blogg.

2008-05-27 @ 10:24:20
URL: http://linaarvidsson.blogg.se/
Postat av: Ylva

Lina. Jag såg dig på poetry slam på deluxe i oktober och så nu på SM. Du är kul!

2008-05-27 @ 10:45:22
URL: http://yfronten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0