Le Chef och Blå huset

Idag har jag varit på två nya ställen; restaurangen Le Chef och Det blå huset som har massage och andra behandlingar samt en butik. Det var invigningsdag på Le Chef och jag var där och testade lunchen. De kör samma koncept som Zeus (som låg där innan) med stans största lunchbuffé med fem rätter. Det tycker jag är trevligt och maten var god. Fast 70 kronor är lite häftigt för lunch och med mina tider äter jag sällan lunch. Jag fick titta på menyn som knappt var färdig. Det var också lite dyrt för mig och kanske för Ljungby. Det går att få pasta från 95 kronor men annars ligger priserna från runt 150 kronor och uppåt till 275 som man får betala för älgtournedos. Jag bjöd in mig på invigningsfesten som ska vara den 24 maj för en av ägarna har lovat att bjuda mig förut och jag trodde att den redan varit så jag frågade nog lite surt när de hade invigning. Tyvärr kommer det att krocka med sydsvenska rallyt då jag kommer att behöva vara ute och ränna på stan.

Blå huset ligger alltså på Rune B. Johanssons gata, en nydöpt liten snutt av S. Järnvägsgatan. Det var det som förvirrade mig så att jag höll på att gå in i en vanlig villa på öppningsdagen. Jag köpte en handgjord tunika från Indien och hoppades att det inte är alltför små barn som sytt den även fast man kanske kan tro det när man tittar på de oregelbundna guldtrycken. Jag fick 20% rabatt på första behandlingen och nu ska jag gå in och kolla www.detblahuset.se och se vad de har förutom brasiliansk vaxning.

Uppdatering: Anette på Blå huset har kommenterat och garanterar att plaggen är sydda av kvinnor i Indien och inte av barn. Bra!

Kommentarer
Postat av: Anette

Jag har själv köpt in tunikan från Indien.

Det är Kvinnor som bor i byarna som har gjort dessa.

Det är en kvinna i skåne som besökt dessa sömmerskor och beställt dessa kläder.



Dom är självklart inte gjorda av barn och jag skulle uppskatta att du tar bort att det är barn som tillverkar våra produkter.

Mvh Anette i det blå huset.

2008-05-20 @ 20:55:56
Postat av: Ylva

Anette. Jag skrev inte att det är barn som tillverkar era produkter, jag hoppades att det inte var det. Bra att ni har kontroll! Tunikan är jättefin och det känns mera personligt att det är lite ojämnt mönster.

2008-05-21 @ 09:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0