Nya lamm

Idag har vi varit och hämtat två rädda lamm. Vi skulle ju sluta med får men det gick inte för ingen ville köpa tackorna och vi ville inte slakta dem. Nu ville svärmors granne som haft våra tackor över vintern bli av med sina halvåriga lamm så då tar vi dem. Eftersom vi bara fick ett lamm i år så tänker vi att det kan vara kul för henne att få någon att leka med. Vi får väl se hur bra de funkar ihop. De har åtminstone börjat gå i flock, det var för ynkligt med bara tre stycken. Det var besvärligt att fånga in lammen för de är inte vana vid att man tar i dem. Alla hans andra får (fem stora) rymde ut i skogen så vi var tvungna att skrämma tillbaka dem. Phu!

Sambon var ute och plockade rabarber för en stund sedan och kom in och sa att om jag ville se igelkottromantik så skulle jag gå ut i trädgården. Tyvärr var jag precis på väg in i duschen så jag missade det. Han berättade att den stackars hannen hade väldiga problem att komma till. Han gick runt och pratade med honan och sedan när han försökte klättra upp på henne så rullade hon ihop sig. Så tråkigt, de är väl tillräckligt taggiga ändå utan att hon ska göra sig till en boll när han vill kela?

Kommentarer
Postat av: Maria

bild, bild, bild!

2008-05-05 @ 10:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0