Rådjurstid och SM

Igår när jag skulle köra hem från stugan varnade sambon mig för rådjur. Han sa att de är helt vilda nu. Det var faktiskt bra att han sa till för jag såg tre stycken varav två sprang åt varsitt håll. Fina och goda djur, men de behöver inte vara ute och springa på vägen. Särskilt inte när det är jag som kör.

Idag är en ledig fredag. När jag hade tagit ledigt men sambon ännu inte bestämde jag att jag skulle åka till Halmstad, gå i affärer och på Poetry slam-SM. Nu har sambon också gjort sig ledig och sa att vi kan åka och köpa fönster i Halmstad. Jag kan väl hålla med om att det är onödigt att köra de där sju milen två gånger, men sambon började knorra om att SM är sent. Ett problem är att jag inte vill köra dit ensam och ett annat att det inte går några sena bussar hem. Jag får väl se hur länge jag kan hålla kvar honom på Halmstads teater. Det blir lite svårare för mig att groupa på Lennart Bång när sambon är med, men jag hoppas jag får höra honom åtminstone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0