SM i poetry slam

Igår var vi i Halmstad. Först köpte vi fönster på Byggmax och som tur var hade sambon mätt ordentligt så att vi kunde få in 120cm-fönster i Mitsubishin och inte behövde ta med släp. I så fall hade jag nog inte kommit in till stan. Vi var en snabbrunda på Biltema också. Sedan gick vi runt i centrum. Jag köpte inget men sambon handlade en somrig skjorta på HM. Jag hittade ingenting som jag kunde påstå att jag behövde men försökte få sambon att köpa mera kläder. Tvingade in honom att titta på en Icemanskjorta på Nordic Safari, men den var för mönstrig, och Lee-jeans på Carlings, men de har slutat att tillverka DeSoto som var de som satt bäst på sambon. Åt pizza och hörde en liten söt tjej som tittade in på pizzabagarna och hojtade "titta, de gör pancake!" (De blandade språk i familjen, mamman såg ut att komma från något annat land. )

Aj, aj, aj, nu har sambons kulturella smärttröskel passerats med flera meter och timmar. Jag drog med honom på SM i Poetry slam på Halmstads teater. Jag förstod genast att det var för hardcore för honom men jag tycker det är mysigt i måttlig mängd med människor med falurött hår och urtvättade kläder. Vi såg en timme av gruppen med norra Skåne, Rinkeby, Växjö och Halland. Jag kände igen några av de medverkande men såg tyvärr inte till vare sig Olivia Bergdahl, Emil Jensen eller Lennart Bång fast jag vet att de skulle vara där, men i stället fick jag upptäcka Kristian Svensson och Åsa Bällsten. De hade en konsert så det blev lite mer lättsmält. Jag köpte skivor av båda som jag ska kulturkulla. Och nu ska jag ligga lågt ett tag innan jag försöker lura med sambon på kulturevenemang. Ugh, vad mycket payback-göra-saker-som-jag-tycker-är-tråkiga det blir nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0