Våldtäktskvinna

Jag läste något i dagens Smålänningen som jag funderar lite över:
Nya gränser för våldtäkt
Den som onanerar en sovande man eller penetrerar en sovande kvinnas underliv gör sig skyldig till två olika sexualbrott och riskerar olika straff, enligt två domar från Högsta domstolen (HD). Domarna gäller två snarlika rättsfall som i grunden gäller var gränsen ska gå för vad som ska bedömas som våldtäkt. -Vi ville ha klarhet i rättsläget och få besked om vilka beteenden som är våldtäkt och inte, säger chefsåklagare Lars Persson på Riksåklagaren (RÅ).

Om det räknas som våldtäkt att onanera en sovande man så har jag gjort mig skyldig till det. Som tur är så gäller det ingen som skulle anmäla mig. Om det behövs en lag så tycker jag absolut att det ska kallas våldtäkt att ha sex med någon som sover, men i så fall ska gränsen för våldtäkt mot kvinnan också gå vid onani, eller också borde gränsen för våldtäkt av man gå vid att kvinnan penetrerar sig på mannen, äsch, jag vet inte vad det kan heta på juridiska men alltså att en kvinna sätter på en man som sover. Det ska vara motsvarande handling för kvinnor som för män, menar jag.

Kommentarer
Postat av: knivlisa

hahahha penetrera sig på en man. Det är fantastiskt kreativt av dig måste jag säga.

2008-05-14 @ 19:13:11
URL: http://knivlisa.blogg.se/
Postat av: Ylva

Svårt att jämställa handlingar utförda av ett utvändigt organ med ett invändigt. Där fick jag till det igen!

2008-05-15 @ 08:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0