Bajsbilen och Maud

Idag har vi haft besök av både bajsbilen och Maud Olofsson. Vi som i vårt hus och vi som i vår skola. Sambon har hållit på och trasslat och hjälpt avloppskillarna och jag är glad att jag slapp.

Maud Olofsson är i Ljungby idag och imorgon på kommundagar och det ska nog tiggas pengar. 234 varslade på Kalmar (Kalmar ligger visst i Ljungby och är ett av stadens största företag) stod det i dagens Smålänningen. Jag försökte få se henne men misslyckades. Däremot fick jag hemmagjorda kolor av elever som även bjudit henne. Hon tyckte de var goda. Jag också såklart. Det är jättetrevligt när eleverna har projektarbetsdagar och gör ätbara saker. Några tjejer var upprörda för att ett annat företag hade registrerat det namn de tänkt ha på sin kokbok. I stället för A piece of cake blev det Plättlätt.

www.norden.org

Kommentarer
Postat av: Elon

Hö hö.

Olofsson is in Midrand today and tomorrow at the commune days and there will be enough to beg money.

2008-11-07 @ 21:15:58
Postat av: Ylva

Midrand! Den var ny.

2008-11-08 @ 12:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0