Bullrumpan

Vet ni vad det här är? Det är sjukt mycket pengar! 20 000 kronor. Tänk vad mycket roligt man skulle kunna ha för dem. Eller också kan man köpa en bil. Förut har jag sagt att sambon får köpa bilar själv för jag är inte intresserad, jag kör nästan aldrig, men nu tyckte han att jag skulle vara med och betala. Så vi har tre bilar för tillfället. Fånigt. Jag fick tvångstankar på väg hem från banken med alla de där sedlarna i ett kuvert. Tänk om jag blir tokig och ger bort dem? Tänk om jag tappar dem? Tänk om jag blir rånmördad? Klockan tio på morgonen en onsdag i Ljungby. Jag lever farligt.



Det blev bullrumpan vi köpte. En sådan här. www.bilbanken.se


Kommentarer
Postat av: Maria

Grattis till bullrumpan då!

kan förstå att du fick tvångstankar av att knalla runt med pengarna.

2008-11-19 @ 19:37:53
Postat av: stinnepigen

Jag har en återvändande mardröm om att jag lagt ner en massa pengar på att köpa en bil, men glömd att jag redan har en sådan. Det värsta var när jag trodde jag hade köpt en stor gammal, rostig Volvo. Det är en väldigt obehaglig dröm.

2008-11-20 @ 07:08:13
URL: http://stinnepigen.blogspot.com
Postat av: Ylva

Stinne. Det låter jobbigt. Hoppas du slipper märka i verkligheten att du köpt en bil du inte vill ha...

2008-11-20 @ 17:08:22
Postat av: Anonym

Bullrumpa! Min mamma har också en sån Clio, i en lätt kräksaktig ljusgrågrönmetallic nyans. Hoppas att eran är snyggare.

2008-11-20 @ 22:08:37
Postat av: Elon

Namnet försvann igen...

2008-11-20 @ 22:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0