Inverterad navelsträng

Min pappa ska opereras för navelbråck. Jag tycker att det låter helskumt. Han sa att de ska väl liksom dra in naveln och sy ihop, tänker han sig. Jag tror att det är som en inverterad navelsträng som de syr ihop på insidan. Märkligt är också att han ska åka till Mora. Man kan tro att det inte är så långt ifrån Hedemora där han bor, men det är nog tio mil och knappast det närmsta lasarettet. De bryr sig visst inte om sådant längre för nyligen har han opererat knät i Ludvika. Det är lite ironiskt att min pappa, som aldrig tidigare varit sjuk, plötsligt skickas runt halva Dalarna till olika operationer ett par månader före pensionen. Men sedan kommer han nog att bli en sprittande pigg pensionär!

http://odmjuk.blogspot.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0