Läsenkät

Den här hittade jag hos http://sagasbibliotek.blogspot.com/ :

1. Den värsta läsupplevelse du haft?
Vet inte men jag tyckte att Sagan om ringen  av Tolkien var skitseg när jag läste den någon gång på högstadiet.



2. Vilken bok har påverkat dig mest hittills?
Allt för min syster av Jodi Picoult.



3. Har du läst någon bok som du blivit riktigt skrämd av?
Ja, Vi måste prata om Kevin av Lionel Shriver är otäck.



4. Vad använder du som bokmärke?
Ett bokmärke.

5. När brukar du läsa?
Före jobbet om jag börjar sent, på dagen, innan jag somnar, ofta.

6. Vad var den första bok du läste?
Någon Pixi-bok tror jag.

Pixifavoriter by eovemar.

7. Vad är bättre, pocket eller inbundet?
Inbundet.

8. Vilken bok läser du nu?
Flyga drake av Khaled Hosseini.




9. Och vilken sida är du på?
178

10. Brukar du lämna "kännetecken" i dina böcker?
Nej!

11. Påverkar titeln/omslaget dig om du överväger att läsa en bok?
Ja, snygga framsidor och finurliga titlar lockar men mest baksidestexten.

12. Sidantalet, då?
Ja, helst under 300 sidor.

13. Brukar du bläddra fram till sista sidorna för att få reda på slutet?
Nej!

14. Finns det någon bok du läst flera gånger?
Ja, senast Simon och ekarna av Marianne Fredriksson. Fast det kommer så mycket nytt som jag hellre vill läsa.



15. Har du råkat ut för någon olycka som böcker varit orsaken till?
Nej, det tror jag inte.

16. Brukar du sälja/ge bort dina böcker eller klänger du dig maniskt fast vid dem, även om det är någon bok du inte gillar?
Pocketar ger jag bort. Jag lånar de flesta böcker, men om jag köper så är det oftast för att behålla.

17. Tar du med dig boken du läser på toa?
Nej.

18. Just det, läser du i badrummet?
Nej, vi har inget badkar.

19. Har du något boksystem? Skriver du upp vad du läser/ska läsa/ska köpa/köpt för böcker? Skriver du kanske till och med läsdagbok?
Jag skriver läsdagbok. http://ylvarosen.blogspot.com/

Kommentarer
Postat av: Klas

Vafan! Glömde du min bok på fråga 1?

2008-11-25 @ 19:02:55
URL: http://urklippt.wordpress.com
Postat av: Ylva

Klas. Din bok hör inte till de värsta. Ska du inte ta och läsa boken jag lånat dig snart förresten?

2008-11-26 @ 14:18:33
URL: http://yfronten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0