Å så en lista igen dårå

Hittat på http://konstellerporr.com/2008/08/29/quote-this/:

Bästa promenad: Jag har en entimmespromenad längs med ån Lagan som är bra. Idag såg jag fem rådjur där.

Favoritgata:  High Street  i Southend.

Favoritdrink: Strawberry Daiquiri

Bästa mikromaten:  Rester

Favoritförort:  Bergsjön. Den enda förort jag bott i så att jag kan säga att jag vet något om.

Fikar gärna på: Stockhultsgården i Markaryd.

Bästa kaffet: Jag dricker inte kaffe.

Bästa baren: På The Last Post i Southend är jag nog mest stammis, förutom Harrys i Ljungby men det känns inte så kul att ha den som bästa.  Fish n´chips (två för en), enorma glas med cider och sponge cake. Ja!

Här bjuder jag mamma på middag: Zeus var bra förut, nu vet jag faktiskt inte.

Här bjuder jag pappa på middag: Samma som mamma. Runkarp blir det ofta. Hembakt pizza eller lamm.

Senaste Stockholmsupptäckt:
Senaste vet jag inte men Zapata i Gamla stan är guld!

Senaste teaterföreställning: Igår var jag på en svårbestämd föreställning med Thomas Di Leva på Växjö teater. Annars är jag inte så förtjust i teater.

Senaste utställning: Vet inte. Imorgon ska jag kanske gå och titta på en utställning på Keramikverksta´n med drivved och annat jox.

Bästa konsertlokalen: Jag gillar Ullevi, om det räknas som lokal när det är utomhus.

En bra gå bort-present: Choklad

Favoritlyxartikel: Vad är en lyxartikel? Äger jag någon?

Läser just nu: 19 minuter av Jpdi Picoult

Läser helst: Romaner, gärna svenska kvinnliga författtare som Barbara Voors, Marianne Fredriksson, Elsie Johansson

Favoritfärg: Röd

Favoritmärke:
Levis

Favoritskor: Skinnkängor

Klädkonto per månad: Jag har inget särskilt konto för det men det ska mycket till innan jag köper något för över 500 spänn.

Dricksprocent: Procent? Jag brukar inte dricksa.

Modeförebild: Har ingen förebild.

Mest överskattade affär: Mediamarkt är tråkigt, men jag vet inte om det är överskattat

Det dyraste jag har köpt: En halv stuga.Två halva lägenheter.

Favoritprodukt på Systemet: Jag köper mest en cider som jag inte ens vet vad den heter. Vänta lite... Cid "smile" wildberrries. Det var ju fånigt av den.

Favoritprodukt på Apoteket: Bats deodorant.

Bästa fyllekäket: Brukar inte bli fyllehungrig. Korv och bröd kan vara trevligt sent på natten.

Lyssnar på: Just nu spelar datorn Bon Jovi för mig. Jag bad om musik som liknar Bryan Adams.

Bästa förfestmusiken: 80-talshits

Senast gnolade: Soulboy med Ratata hörde jag mig själv sjunga med i under dagens promenad med MP3.

Senast köpta skivan:
Någon folkmusikskiva med Sofia Karlsson. Den var inte så bra.

Mitt sämsta köp någonsin: Jag köper bara bra saker.

Dansar helst till: 80-talsmusik

Senaste impulsköp: Idag köpte jag en ögonskugga för att det var 20% rabatt på Parelle som fyller ett år.

Senaste secondhandfyndet: Handlar sällan second hand.

Fulaste klädfärg: Orange

Mode jag aldrig vill se igen: Neon, inte snyggt på 80-talet, inte snyggt nu eller någonsin!

Värsta huvudbonaden: Huckle.

Bästa huvudbonaden: Min flumhatt som jag hittade för tio kronor på Kappahl för hur många år sedan som helst.

Favoritaccessoar: Hund?

Bil/Transportmedel:
Cykel.

Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Sällan åker jag kollektivt här i stan. Mobil är en bra grej att leka med. Tänk vad man kan skicka många nödvändiga SMS efter fem på morgonen medan invandrarkillarna frågar "how are you?" i Göteborg.


Kommentarer
Postat av: Petra

80-talsmusik ja - det är det som gäller på dansgolvet. Utmärkt smak du har!!!

2008-10-04 @ 08:51:22
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Ylva

Tack! Det är ofta så att man gillar den musik som var när man växte upp. 80-talet var viktigt för mig. Jag var 6-15 år.

2008-10-04 @ 17:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0