Åka hiss

Idag har jag åkt hiss. Det händer inte så ofta. Jag försökte gå till skatteverket och fråga om de ville ge mig mera skatt. Nej, jag menar dra rätt skatt på mina inkomster från början så att jag slipper att betala tillbaka. Jag var där strax före fem. Klev in i hissen och tryckte på våning 7 eftersom skattekontoret ligger där. På våning tre stannade hissen och en gubbe klev in och jag klev ut för att sedan ändra mig och gå in igen och säga "hehe, jag skulle ju till våning sju". Då var det meningen att gubben skulle säga "hehe" tillbaka eller något, men han sa ingenting så det blev jättefånigt att åka hiss med honom, som dessutom skulle nedåt.

Jag tryckte 7 igen men kom bara till plan 6 och eftersom det inte finns trappor var jag tvungen att gå in i hissen igen. Tryckte på 7 men kom till 5 där det klev på en ny man. Då sa jag till honom att det inte gick något bra för mig att åka hiss eftersom jag inte kom till 7:an och den här mannen var mer pratsam så vi kom överens om att skattekontoret nog var stängt men att det är konstigt att man inte ens får åka till deras våning. Vi åkte ned tillsammans och lämnade hela bygget. Jag får göra ett nytt försök imorgon. Jag har nu lärt mig att det går att låsa en hiss vissa tider så att inte alla våningar funkar, kanske en användbar kunskap en annan gång?

http://fredzilla.blogspot.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0