DJ Becker

Igår var vi på inflyttningsfest och Kung i baren. På festen pratade jag med en sjövild kille som jag aldrig träffat förut. Han frågade vad jag har för musiksmak. Plötsligt blev det svårt att förklara men jag sa väl något vagt om pop och rock och att jag just köpt en skiva med Amy Macdonald. Han gillar disco, eller vad det nu kan heta, och hans favoritartist är DJ Armin. Jag tycker det är konstigt när någon kallar en DJ för artist, alltså någon som samplar andras låtar. Som tur var sa jag inte att det är som att fråga efter en favoritförfattare och få en redaktör som svar. Jag slutade argumentera när det visade sig att han själv är DJ och hade mixat musiken på festen, som för övrigt var en ganska ointressant mix av techno och trams som Marcoolios Ingen sommar utan reggae. Jag googlar DJ Becker men har inte hittat rätt än, utan bara konstiga tyskar och amerikaner, men den här killen ska spela på Trojamatchen idag. Ja, ja, han är säkert duktig, men det är inte min sorts musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0