En dålig människa

Jag känner att jag måste skriva något om att jag kan vara ett gott föredöme/god förebild/gott exempel (heter det så förresten eller bara föredöme och förebild?). Det kan ju hända att folk tror att jag är helt förtappad när jag säger att jag inte strävar efter att vara förebild för någon. Jag tycker att jag föregår med gott exempel eftersom jag inte röker, inte kör bil särskilt ofta och inte svär i tid och otid. Finländska väninnan hotade danska grannarna med att man är en dålig människa om man inte bastar, så de kände sig tvingade trots att de var mycket skeptiska och aldrig hade gjort det förut. Det är en rolig definition på bra/dålig människa.


Bastu i kvällssol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0