IKEABEA!

Jag har skrivit det förut men jag vill än en gång tipsa om den fantastiskt goda bearnaisesåsen man kan köpa på IKEA av alla konstiga ställen. Igår gjorde jag en ovanligt lyckad anrättning som även sambon blev lite imponerad av trots att det är jag som är beafan här.

Lägg skivor med kassler i en form, stryk ut ett tjockt lager Ikeabea på varje skiva, lägg ut några burkchampinjoner (eller riktiga då, fast jag tycker faktiskt burkchampisar passar bra till sådant här), placera ut några körsbärstomater (vi har fått små goda gula av svärmor) och till sist en ostskiva och peppar och basilika på varje kasslerbit. Koka ris under tiden som kasslern gojsar till sig i ugnen. Ujujuj! Jag försökte förklara det geniala i kompositionen: Håhåhehe, goffa, goffa, ååååh, hurra, vad bra, mild bea kontrasterar mot sältan i kasslern, jaaa!

 http://snack.aftonbladet.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0