Japansk musik

Jag lyssnar på lastfm (http://www.lastfm.se/) där man kan skriva in en artist och få förslag på liknande. Det är jätteroligt och ibland får man helt oväntade låtar uppspelade. Jag tänkte höra lite från The Script, en irländsk grupp och trodde det skulle räcka med att fylla i "script" men si då fick jag en japansk grupp med det namnet. Nu är det Yoko Takahashi. Det är lustigt med musik på andra språk som man inte är van vid. På något sätt kan jag tycka att isländska, holländska, thai och japanska låter ganska lika när det sjungs.


Senast på Stor i Japan, ett projekt av Henrik Schyffert som går på TV6 på söndagar, var de två killarna som försöker bli kända i Japan och besökte ett skivbolag. De hade en underavdelning som hette Sweden med en japan som älskar svensk musik! Han visade upp sin samling med LP med artister som Lill-Babs och Belinda. Jag har aldrig hört proggbandet Belinda förut och det blev hyfsat bisarrt när killarna såg albumet med titlar som Piska min pung. Alar Suurna var med i bandet, mer känd för att vara producent åt bland andra Roxette.


http://www.progg.se/band.asp?ID=475&skiva=1021
Visa större bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0