Kulturkullan

Vecka 41

* Läser: För Lydia av Gun-Britt Sundström. Jag har nyligen läst Sundströms bok Maken och tyckte den var hemskt bra. För Lydia är en lite annorlunda bok för den bygger på Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg fast berättad ur Lydias synvinkel och flyttad till 70-talet. Jag har läst Den allvarsamma leken fast det var tio år sedan så jag borde egentligen friskat upp minnet lite, men jag har ingen lust att läsa om den nu. Sundström skriver väldigt träffande om relationer och nutid. Eller det som var nutid på 60- och 70-talet, jag tror inte hon skrivit något på länge.

* Lyssnar på: Mellan dröm och verklighet med Ratata. CD från 1987 som jag köpt nu eftersom mina LP-skivor ligger på mamma och pappas vind och kassetterna i stugan där de håller på att gå sönder! Så mycket som jag redan skrivit om Ratata så får det räcka. Mauro - bästa rösten jag vet!

* Veckans citat: "Jag rullar, alltså finns jag."
Väninnan vars hurts vi misslyckats med att sätta ihop men var hemskt stolta när vi fick hjulen att rulla.

* Veckans händelse: Kung i baren på Terraza på lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0