Sterling

Kanske borde jag ha fått flera onda aningar än jag fick när jag utnämnde Sterling till dagens fitta (inlägg den 9 oktober) i stället för att ändå boka en resa med dem. Det blev en dyr minisemester, ungefär det dubbla för en natt till i Prag. Nu hoppas vi på att kunna få tillbaka en del från banken eftersom vi betalat med VISA och inte fått det vi beställt. Annars säger sambon att vi får se det som lärpengar. Vad har jag lärt mig utav detta? Inte att sluta tjata om att jag vill resa i alla fall.

För övrigt har det varit bra. Prag är en väldigt vacker stad. Inte så himla billigt längre men fortfarande bättre än här. Första dagen tyckte jag att det var väldigt billigt men då hade jag rugglat till det. En svensk krona är ungefär 2,50 tjeckiska och jag tänkte att det var något med 25 och delade med fyra. Det blir inte riktigt samma som att dela med 2,5, nej. Sedan har jag delat med två och delat med tre och tagit vad jag får däremellan som pris. Det kanske inte är det snabbaste sättet att räkna på. Till slut tappade vi greppet helt och orkade inte räkna längre när vi bokat nytt plan och hotellnatt. Som tur var hade jag shoppat färdigt då. Kängor, halsband, topp och godis från en chokladfabrik har jag med mig hem. Sleva betyder rea!


www.aftonbladet.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0