Torn, torn, torn

Torn, torn, torn, nothing´s fine, I´m torn, sjunger Natalie Imbruglia, fast det är en cover. Torn, torn, torn brukar jag skrika när jag ser ett vackert torn. På min fotovandring igår  var jag mest ute efter innergårdar och torn. Här är en kavalkad på tornvillorna på andra sidan bron från oss.


Den första tornvillan, och egentligen den enda, men jag hade för mig att alla liknande hus nära varandra hade torn.

Den andra "tornvillan". Vi har gått förbi många gånger och sagt att vi ska hålla ett öga på det här huset tills det blev till salu. När det blev det ville vi inte ha det längre så sambons kollega fick köpa det. Det är mycket jobb, framför allt med taket, som måste göras.

Den tredje "tornvillan".

Den fjärde "tornvillan".

Den sjätte "tornvillan". Den femte då?

Mellan fjärde och sjätte ligger det här! Jag misstänker starkt att de rivit en tornvilla här. Behöver jag säga vad jag tycker om sådana här hus?

Kommentarer
Postat av: Anonym

men jag har för mig att jag sett fler tornvillor på våra ljungbypromenader? Sånna som HAR torn altså o inte bara ser ut som de borde ha det

2008-10-16 @ 13:39:27
Postat av: ksn

damelsens torn

2008-10-16 @ 14:26:11
Postat av: Klas

Jag tycker det där fyrkantiga lådhuset är finast.

Fast det är väl så jävla typiskt mig att alltid tycka tvärtom.



(I morse sa min son när han vaknade: Ha ha ha jag har ett torn...)

2008-10-16 @ 16:46:00
URL: http://urklippt.wordpress.com
Postat av: Ylva

Anonym. Det finns massor av tornvillor. Kanske jag lägger ut flera från min session.



Ksn. Haha, är det Rundetårn som är Damelsens originaltorn?



Klas. Var sonen riktigt vaken när han sa så? Alla har vi våra torndrömmar.

2008-10-16 @ 21:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0