Vägbeskrivning

Idag gav jag sämsta vägbeskrivningen på länge och det var inte ens utomhus och definitivt ingen väg. En man med en bunt tidningar ville träffa en rektor. Inte helt fel tänkt att gå till skolbiblioteket kanske, men jag kan inte förklara var olika rum ligger. "Det är jättelångt åt det hållet och sen till höger." Visst.

Apropå vägbeskrivningar och att jag inte ens kan förklara var jag har stuga någonstans. Jag håller på och utröner möjligheten att få mailadressen [email protected] men jag är inte helt säker på att kommunens IT-chef (som dessutom råkar vara ihop med en kompis till mig) tar min fråga på allvar. Han citerades i Smålänningen idag där han försöker ha en bra dialog med folk som vill registrera mailadresser med skumma ortnamn...

www.skiftnyckel.com

Kommentarer
Postat av: spiderchick

haha skumt namn...

2008-10-03 @ 21:42:03
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Maria

det vore väl en utmärkt adress?

2008-10-04 @ 10:06:02
Postat av: Ylva

Spiderchick. Du fattar att jag genast gick med på det när sambon föreslog att vi skulle köpa stuga i Runkarp!

2008-10-04 @ 17:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0