Daiquiri

Det är tur att jag inte är i Göteborg så ofta för det skulle bli dyrt med alla daiquiris jag skulle kunna dricka. Jag upptäckte fantastiska drinken frosen strawberry daiquiri på Bahamas förra sommaren och så goda som då blir de nog aldrig mer, för det är sällan jag vistas i så varma miljöer som då när isen hann smälta nästan innan jag fick drinken ur bartenderns hand. Åh, varma nätter på torget i Bahamas, levande musik, glada människor, en söt doft av vanilj (mmm, kakor tänkte jag fast det var fulröka enligt sambon) och så de där underbara daiquirisarna...

I lördags var jag på Bitter på Linnégatan och Trägårn (och Dubliners fast där drack jag inga drinkar). Kolla här:

http://www.bitterbar.se/main.html

I menyn till höger har de en särskild daiquriavdelning! De kostar 98 kr där och 115 på Trägårn. Det är dyrt för en drink, tycker jag. Men ack, så ljuvligt!



http://www.bitterbar.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0