Falu rödfärg

Falu rödfärg är bra, för det går att bara måla över hur många gånger som helst utan att skrapa emellan. Kolla den här snygga väggen på höger sida! Det var mitt sommarjobb att måla den. Det tog väl egentligen inte så många timmar men har inte blivit klart förrän nyligen eftersom jag knappt har varit i stugan i sommar på grund av regn och ointresse. När jag var färdig frågade sambon om jag ville måla mer. Då jag fick välja sa jag nej. Det var en grind han tyckte skulla målas. Klättra på stege och måla överdelen på huset får han också göra själv. 



Jag tror att jag lagt in kort på sneda fönstret till höger om dörren förut men den här bilden är tydligare än de jag tagit tidigare. Sambon håller på att måla om fönstrena och det har han inte ens försökt få mig att göra den här gången eftersom jag brukar kladda något så förskräckligt på glasen.

Kommentarer
Postat av: maria

Rödfärg är bra, den går att få bort när barnet målat sig mer än lagårdsväggen

2008-09-01 @ 19:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0