Hastighetsbegränsning

Nu ska de sätta nya hastighetsbegränsningar så vi ska ha 40, 60, 80, 100 och 120 också. Lite för att det ska bli internationellt tror jag, men mest för att det ska bli säkrare trafik. Det låter vettigt att ha flera gränser eftersom det är ganska stor skillnad mellan 50 och 70 men det jag inte tror på riktigt är att man ska kunna se på sortens väg vad det är för gräns. Jag tvivlar på att jag är ensam om att ibland inte veta om det är till exempel 70 eller 90 och det lär inte bli lättare med flera alternativ. De får sätta upp fartskyltar var tionde meter... Hoppas att kontrollanterna kommer att vara snälla. Det vore ironiskt om jag åkte dit för fortkörning, jag som alltid blir omkörd.

www.w.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0