Späckat schema

Jag tycker jag har många saker jag ska göra. Idag har jag varit på ostkakeriet (kanske Sveriges enda?) i Flattinge och firat en tjej som fyller år. Imorgon ska jag på fotografering klockan 15.30, programkonferens 15.40 och personalfest kl.17. Det är då jag ska lära mig dansa linedance på en och en halv timme. Det är nog det mest stressande.

Vi ska få våra får vaccinerade mot blåtunga, en läskig sjukdom som finns i Halmstad och sprids med svidknott. De räknar med att börja vaccinera i Ljungby kommun nästa vecka. Vi har två får som kommer att bli svåra att fånga in för de är inte vana vid att man tar i dem. Nu börjar de äta äpplen ur handen på sambon, men jag undrar hur man ska få dem att stå still så pass länge att man hinner vaccinera dem.

Jag vill till Älmhult på lördag för det är Älmhultsdagarna och då finns det langos. Dessutom såg jag världens mest fantastiska grunka, i ett skyltfönster där, som jag måste köpa åt sambon. Förfest hos oss på kvällen. Kung i baren. Späckat.


Kommentarer
Postat av: gmaria

till o med vi hamnar i karantänzoonen... fast jag har ju inga får ännu. i får väl lura in dem i bilboburen?

2008-09-10 @ 22:35:09
Postat av: stina

du kan minsann köpa den godaste ostkakan i vrigstad, i deras ostkakebageri!

2008-09-11 @ 21:14:12
Postat av: Ylva

Maria. Idag ska vi lura in fåren i ladugården är det tänkt, dock inte så långt som till Bilboburen.



Stina. Oh, jag måste åka till Vrigstad!

2008-09-12 @ 10:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0