Effektiv

Nu är jag så stolt och nöjd för att vi har fått en massa saker gjorda i stugan. Vi har klippt två får idag. Vanligtvis gör vi det med gammeldags fårsax men nu har vi lånat en klippmaskin. Det är säkert smidigt om man är van men det var ju första gången vi försökte så det tog ungefär lika lång tid som när vi gör det manuellt. Vi fick ha hörselskydd på oss för att maskinen väsnades så och fåren skrek idiothögt. De förstod ju inte vad som hände, stackarna.

Jag har knäskurat ett golv med såpa. Vi har bytt ut behållaren i mulltoan och det är verkligen ett skit(!)jobb. Jag har lackat en bräda till bardisken. Ändå har jag hunnit ligga och läsa ute på gräsmattan en hel del. Vi kom hem sent från stugan och är helt slut så det blir ingen utgång ikväll. Jag hade ju funderingar på Alcazar, eller åtminstone puben.



AIRcool II Fårsax 
Fårsax http://www.lgprodukter.se/product_info.php?products_id=1015

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0