Fel personer

Jag säger saker till fel personer. Till en kille klagade jag på att det är lite tråkigt att gå ut när alla andra är så mycket yngre och så kom jag på att hans tjej är femton år yngre än han. Till en annan kompis sa jag, om den förre killen faktiskt (hänger ni med?), att han förlovade sig väldigt snabbt, men den här kompisen gjorde också det. Men det värsta var igår på hårdrocksfesten när jag träffade en trevlig kille att prata med. Något jag sa fick honom att berätta vem hans pappa var och det råkar vara en av få människor jag tycker genuint illa om i den här stan. En  kompis har sagt om honom att han är empatisk som en lagårdsvägg. Jag tror jag kom ur situationen utan att säga vad jag tycker, men han märkte nog att jag försökte släta över något.

tomat-144388-255387_368
Foto: Andreas Lundberg, Aftonbladet

Kommentarer
Postat av: Gunilla

ler ... visst är det piinsamt när man hamnar i dom situationerna... försöka låtsas som man inte själv hörde det "tokiga" och försöka snabbt byta samtalsämne :-)

2009-04-06 @ 08:35:43
URL: http://smulan-67.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Jag hamnar ofta i situationer där jag borde ha tänkt innan jag pratar.

2009-04-06 @ 15:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0