Inne eller ute

Nu verkar det helt galet att sitta inne och blogga men jag vill bara tala om att jag endast ska sitta vid datorn en liten stund och förbereda mig mentalt inför årets chiligryta. Jag har köpt närmare 3,5 kilo köttfärs som jag ska göra chili con carne på åt drygt tjugo personer.

Som vanligt är jag milt stressad inför sista april och jag vet precis hur det blir. Jag kommer att greja med mat och duka och pyssla i köket medan sambon kommer på att han måste fixa något i ladugården eller ska bygga något. Visst kommer det att bli jättecoolt att ha en ny bardisk att inviga när gästerna kommer, men jag vill hellre att det finns mat färdig åt alla (dryck får de ta med själva, trots att vi bygger pub) än att det finns en fotstång på bardisken.

Idag sa sambon lite i förbifarten att det kanske kommer en till kollega till honom, med sina två små barn och hans nya tjej. Jag som sagt till andra att det är barnfritt. Och plötsligt är det nio personer som vill sova över. I vår lilla stuga, hahhaha (galet skratt)... Tur att det ska vara fint väder. Några kan sova i vindskyddet hos fåren. Vi har faktiskt förberett en kille på att han kan komma att bli placerad i bastun, som kommer att vara behagligt uppvärmd om några får för sig att basta sent på kvällen.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Oj, det var många ni skall härbärgera i natt :-)



Det är iallafall praktiskt med gryta när man skall laga till så många pers. :-)



ha det så trevligt!

2009-04-30 @ 08:22:36
URL: http://smulan-67.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0