Kulturfyran

Veckans kulturfyra från http://kulturbloggen.com/?p=8515#more-8515

1. Är det en skandal att ragga tjejer via Internet?

2. Har du förtroende för Politikerbloggen?

3. Vad tycker du om Piratpartiet?

4. Har du haft något romantiskt förhållande på grund av eller genom Internet?

1. Nej, det är så vanligt.
2. Det vet jag inte, jag har inte läst den, men den låter ju lite skum.
3. Det känns futtigt att grunda ett parti på bara en fråga och dessutom en så oviktig med tanke på annat som borde ta mera plats; skola, vård och omsorg.
4. Nej, men jag har fått kompisar genom nätet. När jag pluggade i Borås upptäckte jag internet på allvar och träffade några killar som gick terminen över mig på bibliotekshögskolan. Det var ganska lustigt när vi chattade och kom på att vi satt i varsin datasal i samma bygge.


www.wast-bygg.se


Kommentarer
Postat av: Grå

Vård, skola, omsorg - rösta på Moderaterna

Vård, skola, omsorg - rösta på Socialdemokraterna

Vård, skola, omsorg - rösta på Centern

Vård, skola, omsorg - rösta på Vänstern

Vård, skola, omsorg - rösta på Folkpartiet

Vård, skola, omsorg - rösta på Miljöpartiet

Vård, skola, omsorg - rösta på Kristdemokraterna



Så lät det inför valet 1998. Alla sa visserligen inte exakt samma sak, men andemeningen var solklar: alla partierna var för att ha dessa saker, visserligen på lite olika sätt, män ändå. Jag tror lugnt vi klarar oss utan ännu ett parti som säger precis samma sak som alla de andra i dessa frågor (huruvida de sedan verkligen tänkt hålla sina löften inom området är en annan sak).

2009-04-12 @ 17:44:22
Postat av: Ylva

Grå. Du har en poäng där men jag skulle i så fall rösta på ett parti med en viktigare fråga. Bibliotek till exempel, men jag vet inte vilket parti som är bäst för det.

2009-04-14 @ 11:39:12
Postat av: Gunilla

ha ha, ja Cybervärlden kan ibland vara liten den också !!

2009-04-14 @ 13:02:25
URL: http://smulan-67.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0