Kulturkullan

Vecka 15

* Läser: Alltid hos dig av Maria Ernestam. Jag har inte läst Ernestam förut, men det ska jag absolut göra för det här är det bästa jag läst på länge! Ingas man har plötsligt dött i hjärtinfarkt och två år senare kan hon inte tränga undan sorgen längre. Hon åker ut till sommarstället i Marstrand för att få ro att tänka efter. Där hittar hon en låda med gamla brev och urklipp som hon börjar forska i.

Bild på boken Alltid hos dig
http://www.bokia.se/

* Lyssnar på: Öster om Heden med Perssons pack. CD från 2009. Kul att jag köpt Öster om Heden och Söder om kärleken (med Sofia Karlsson) samtidigt. Det var länge sedan Perrsons släppte nytt och jag trodde inte att de fanns längre. Det låter precis som vanligt och som det ska. Intressant är att de gästas av Annika Norlin på spåret Stenad i Stockholm. Den här musiken tar mig tillbaka till mitt nittiotal då jag nog lyssnade ännu mer på svenska artister än jag gör nu. Visor med kanske inte jättebra röst, men äkta och omtyckbart! Per Persson ser förresten ut som Robert Gustafsson på omslaget.


Se större omslag
www.bengans.se


* Veckans citat:
- Du har väl hört att killar är som bussar? Missar du en kommer det en ny.
- Inte om man bor i Nässjö.

(Ur Punkindustriell hårdrockare med attityd av Louise Halvardsson.)

* Veckans händelse: Påsk med långhelg.

Kommentarer
Postat av: mor

Frågan är om den som sa det är hårt prövad vad gäller bussar eller killar!

2009-04-06 @ 13:06:03
Postat av: Ylva

Mor. Både och skulle jag tro.

2009-04-06 @ 15:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0