På glasstorget

De som driver glasskiosken är inte svenskar från början. Jag lutade mig in lite extra i vagnen och läste ett skojigt plakat med uppgifter åt tjejerna som jobbar där. Det stod "Ta ut gubba, sopptunnor och flagor."

En annan kul grej som hände var att jag hörde en pappa lirka med sin lilla dotter; "Vi kan väl vänta med att äta tills vi kommer hem?" Och tjejen; "Jag orkar inte hålla mig!". Se där, man kan faktiskt inte vänta hur länge som helst med att äta. Jag behöver äta något ungefär var tredje timme för att inte bli grinig. Förutom när jag varit på ostkakeriet och inte äter något på arton timmar efter det. Det är annars bara när jag sover jag kan vara utan mat längre stunder.




www.alltomstockholm.se

Kommentarer
Postat av: Maria

språk är krångliga saker... men det var en bra lapp.



Nu vill jag ha glass!

2009-04-23 @ 19:14:17
URL: http://morellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0