Cykelfaror

Idag höll jag på att cykla över en duva, vi vejade åt samma håll. Det hade varit pinsamt, samt plågsamt för duvan. Senare på min raska motionspromenad höll jag på att bli påkörd av en cyklist. Jag gick på vänster sida som man ska och så långt ut i kanten jag bara kunde. Det regnade och mannen på cykel hade glasögon och nedböjt huvud och cyklade på de vita strecken. Han tittade upp precis när han var framför mig, och jag hade börjat gå i gräskanten, och såg mycket chockad ut. Jag borde väl ha varningsskrikit men trodde inte han skulle komma så nära när vi hade hela vägen att vara på.


Apropå duvor tillbringade vi mycket tid i den här parken i Southend i somras. Jag övade på att bli av med duv- och pelargonskräck. Det gick ganska bra. Här är så sjukt mycket pelargoner så man tänker inte på att det egentligen är en ful blomma och de engelska duvorna är mycket trevligare än sådana där äckliga som bajsar på en och försöker sno ens glass.

Kommentarer
Postat av: Spiderchick

duvor! huha!

2009-08-17 @ 20:26:18
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Pelargoner gillar ´jag, på rätt plats i rätt mängd :) ...men usch för dessa tama stadsfåglar som nästan landar i maten... här på wischan där tex. mc D har uteservering..uäck...

2009-08-18 @ 06:25:21
URL: .http://www.smulan-67.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0