Hem sjuka hem

När vi kom hem från England för ett par veckor sedan tänkte jag att det skulle bli så skönt att vistas i vårt eget hus några dagar efter loppsängen. Men så blev jag genast tvungen att skriva en arg lapp och beordra den som blött i källartrappan att torka upp. Den som hade gegglat rött i trappan kände sig inte träffad utan frågade en annan granne vem det var som blött. Själv hade han ju bara gjort hallonsaft...

February 05, 2009-12.25.19 by gcbb
Foto: gcbb http://www.flickr.com/search/?q=saft&l=4

Det är skumt att vara värd, jag känner mig så ovärdig (!) och fnissar när jag kallar mig själv för hyresvärdinna. Igår kom vi hem från en vecka på Bornholm och ännu en gång tänkte jag att det skulle bli skönt att få sova i egen säng, värma saker i micro, köra eltandborste och lite annat. Och det var det ju. Men så fick jag se en konstig karl som rensade ogräs utanför vårt garage. Finbyxor och skjorta och något hackartat trädgårdsverktyg. Det är sambon som brukar fixa saker här men eftersom han inte var hemma fick jag lov att gå ut och fråga vad skumgubben (skumtomten?) gjorde utanför vår garageport. Han sa att han skulle rensa och få 200 kr för det. Detta har vi aldrig hört talas om. Aaargh, snöskottarmannen är tillbaka, fast sambon sa mycket tydligt att vi inte ville ha hans hjälp mer och att han inte kan göra något och sedan begära pengar för det! Se inlägget Snömannen från den 8 januari.
http://yfronten.blogg.se/2009/january/

Vad är det här för land? Vi åker till Danmark igen till helgen. Det är vår nya hobby. Danmark tre gånger på en månad för mig blir ett nytt rekord.

Kommentarer
Postat av: Joanna

Haha, snöskottarmannen verkar rolig! :-P

Vi åker till Danmark på torsdag, du är inte kvar då? :-)

2009-08-03 @ 01:59:40
Postat av: Gunilla

aasg vilken affärside...det hade varit mig ett sant nöje att tack nej, och dra igen dörren´:-)

2009-08-03 @ 03:07:43
URL: http://smulan-67.blogspot.com
Postat av: Ylva

Joanna. Uppdatera mig med din mailadress och mobil. Det vore jättekul om vi kunde ses! Vi ska till Köpenhamn 7-9 aug.



Gunilla. Jag är inte så bossig av mig, men det här är verkligen helt sinnessjukt!

2009-08-03 @ 13:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0