Köpenhamn

Som jag kunde misstänka blir Köpenhamnsresan med tjejgänget svårbloggad. Det hände så himla mycket roligt, men det går knappast att fatta om man inte var där.

Jag är ledsen att jag inte var med de fyra tjejerna som klämde in sig i en cykeltaxi för att ta sig hem i natten. Däremot var jag med på att råka elda sönder en handväska, äta pannkaka och sitta på en parkbänk med varsitt svårmanövrerat plastglas i Christiania, tokdansa med tre glada turkar, shoppa på fantastiska New Yorker där de hade rea från 9 kr, träffa på favoritkonduktören som klippte min biljett förra gången jag åkte till Köpenhamn, få kommentaren "du dansade så flott på Victoria" av en man på gatan (efter att han sett mig ensam framför scenen på puben Victoria då, inget dansande på prinsessan!).

Jag har letat gaybarer, fått veta att det kostar hundra kr att prova porrstövlar på Erotic Lifestyle, träffat en norska som pluggar psykologi i Århus, en afrikanska som bor i Strängnäs, en irländare som bor i Göteborg och en amerikan som tränar ett danskt hockeylag.

Här är puben vi hamnade på båda kvällarna med samma duktiga trubadurer.
http://www.oldenglishpub.dk/about.html


Rådhuset stod kvar där jag lämnade det för tre veckor sedan. Dock bodde jag inte lika tjusigt som på bröllopsnatten, då vi bodde på Kong Frederik på Vester Voldgade, utan på Absalon som ligger på Helgolandsgade, en parallellgata till Istedgade där det står sorgligt många prostituterade.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

OJ ... vad du hunnit med, tyckte min helg var fullsmockad!!



Är det dom prostituerade på bilden ? :)

2009-08-31 @ 10:27:10
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: Ylva

Gunilla. Jag frågade inte grabbarna på bilden om de tar betalt.

2009-08-31 @ 18:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0