Kulturkullan

Vecka 34

* Läser: Kleopatras kam av Maria Ernestam.

* Lyssnar på: Made in Sweden med E-Type. CD från 1994. Jag var och hörde E-Type som gästartist till Farbror Fläsk igår. Han var jätteglad och spelade bra många fler än de fyra låtar han lovat, men lät inte lika bra som på skiva. Jag har hört honom förr, men inte med så dåligt ljud. Sent på natten i stora tältet på Ljungbydagarna tror de väl inte att folk bryr sig och publiken verkade nöjd. E-Type var bäst på 90-talet, eller egentligen hans körtjejer för det är de som bär upp melodierna. 

* Veckans citat:
Vakt innanför staket till mig, som inte tänkte på att jag höll en cider i handen: -Du får inte gå in med den där!
Vakt utanför staketet när jag gick ut igen: - Du får inte ta med den ut!
Jag: Men jag fick ju inte gå in med den heller!

* Veckans händelse: Skolstart för Sunnerbogymnasiet på tisdag. http://www.sunnerbogymnasiet.se/

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Haha... ja visst är det mysko...kan ju förstå att man inte får ta med in...men varför får man inte ta med ut ? tänkt om man måste dricka upp att innan man lämnade bolaget typ :-)

2009-08-16 @ 15:29:07
URL: http://www.smulan-67.blogspot.se
Postat av: Ylva

Hm, inte så konstigt, eftersom man inte får förtära egenmedhavd alkohol ute på stan. Det knäppa var ju att de inte såg när jag gick in.

2009-08-17 @ 19:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0