Kulturkullan

Vecka 51

* Läser: Bedårande barn av sin tid av David Bogerius. Historien om Noice. Intressant om man som jag är uppvuxen på 80-talet. Jag lyssnade inte så mycket på musik förrän på högstadiet, men jag kommer ihåg rivaliteten mellan Noice och Gyllene tider. Mycket av den var visst en upptrissad grej av media, men mellan fansen var det desto mer på allvar.

Bedårande barn av sin tid : historien om Noice


* Lyssnar på: Noice på Spotify. Jag har aldrig lyssnat på dem utan var mer inne på Gyllene tider (fast senare, när de redan lagt av) men nu märker jag att det här är gammal punk på svenska och det är ju kul.

* Veckans citat:

Feberfri vilket är sjukt skönt. (lite nöjd över den meningen)
http://burberryfieldsforever.blogspot.com/ André Wickström

* Veckans händelse: Bullet på Garvaren på lördag. Vi såg dem som förband till AC/DC i somras. För hårt för mig, men bra om man gillar hårdrock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0