Vaccinerad

Idag träffade jag en skolsyster som sa "Hej, vad kul att se dig. Vill du ha en spruta?" Jag blev helt överrumplad för jag hade räknat med att bli besprutad imorgon eller i övermorgon då personalen har tid till det, men jag sa ja, för de hade visst några doser över.

Nu hoppas jag att jag inte blir dålig på något sätt på festen ikväll, men om det händer så skyller jag på sprutan...



Jag hörde några som diskuterade biverkningar. Förutom det omtalade fenomenet om de som bara kunde gå baklänges var det någon som hade hört att det kan bli så att man inte kan prata utan att springa. Jag kom att tänka på en gubbe jag såg på en flygplats en gång. Han kunde inte stå still utan stod och sprang på stället med sin rullator och hans fru försökte hålla fast honom. Det är svårt att inte skratta då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0