Kulturfyran

Veckans kulturfyra från http://kulturbloggen.com/?p=7353

1. Har du varit förlovad?

2. Vilket är ditt mest romantiska minne?

3. Vilken är den mest romantiska filmen eller boken?

4. Vad betyder romantik för dig?

1. Jag är förlovad. Vi träffades 1996. Sambon frågade mig på min 30-årsdag i mars 2004 om jag ville gifta mig. Jag trodde inte att han ville gifta sig och blev förvånad. Eftersom det var en period när jag mådde dåligt kunde jag inte svara direkt utan funderade ett tag. En dag sa sambon att han hade en överraskning. Jag med, sa jag. Sambon sa att vi skulle tömma mulltoan i stugan. Jag hade ett annat förslag; att vi skulle åka till Madrid och förlova oss. Vi hade pratat om att åka till Madrid på hösten och det blev förlovning där den 18 oktober 2004.
2. Förlovningen var fin. Vi tog på ringarna på hotellet och gick ut och åt en fin middag.
3. Jag tycker om Notting Hill. Någon bok kommer jag inte på just nu.

Notting Hill
www.close-upfilm.com
4. Uppvaktning, omtanke, presenter. Vi är inte särskilt romantiska men ibland blir det middag med vin och kandelaber.


Kommentarer
Postat av: nipe

Ja, jag måste ju säga att ditt förslag med Madrid lät betydligt mer romantiskt än att tömma mulltoan...haha.

2009-02-25 @ 22:40:51
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0